2012. október 7., vasárnap

Zöldséges csirkemell wokban

 
Mindig idegenkedtem a kínai ételektől,de mivel a  kíváncsiság erősebb,itthon elkészítve még ízlik is...! Na és a wok!Az edény különleges kialakítása miatt igen gyorsan elkészíthető benne az étel, ezért érdemes előre mindent összedarabolni.
Hozzávalók:
60 dkg csirkemell,vagy csirkecomb. Én az utóbbiból készítettem ,úgy ,hogy kicsontoztam a felső combokat,szerintem ízletesebb ,szavtosabb.
1 vöröshagyma,2 gerezd fokhagyma,1 dl szójaszósz,1 kínai zöldségkeverék (mirelit),1 bögre rizs

Elkészítése:
A csirkehúsit felcsíkozom, beleteszem egy edénybe és meglocsolom szójaszósszal. Addig hagyom benne pácolódni, míg a többi hozzávalókat is elkészítem.
A vöröshagymát, fokhagymát megtisztítom, feldarabolom. Wokban felforrósítok olivaolajat ,vagy lehet már kapni wokolajat is ,(ami ízesített) és a vöröshagymát elkezdem benne pirítani. Hozzáadom a csirkehúst, sózom, borsozom  és együtt pirítom, míg a hús megpuhul. Ekkor rádobom a felaprított fokhagymát és együtt még összepirítom, majd kiszedem tálalótálba.
Ezután a visszamaradt szafthoz hozzáadom a zöldségkeveréket (én most mirelitből készítettem, de lehet friss zöldségekből is) és állandó kevergetéssel sütöm, párolom. Mikor már majdnem jó meglocsolom a maradék  szójaszósszal, majd átpirítom.
Közben elkészítem a párolt rizst: 4 főre kb. 1 bögre rizst számolok. Jól megmosom, kevés olajon kicsit átpirítom és felöntöm másfél-kétszeres mennyiségű vízzel. Sózom, vegetázom és lefedve mérsékelt tűzön kb. 10 percig főzöm. A tüzet elzárom és még fedő alatt 10 percig puhítom.
A húst és a sült zöldségeket összekeverem, tálalásnál a rizsre halmozom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése